Dags för hemmamatch igen då, Färjestad står för motståndet!

Kvällens match blir inte lätt!

Det krävs att alla spelarna är taggade direkt från start. 
Jag hoppas verkligen att andrakedjan med Jesper Olofsson, Bud Holloway och Adam Pettersson får fortsätta ihop, dom gjorde en kanonmatch sist då alla tre gjorde mål.
Men smolket i bägaren var att Adams mål blev bortdömt vilket jag tycker var felaktigt, men domarna gör visst lite som dom vill numera.
En Örebro spelare störde Lindwall och det målet blev godkänt, men när Bud åkte mot målvakten så blev det inte godkänt. Men så vitt jag kunde se var pucken i mål innan Bud var innanför målgården med överkroppen. 
Men ikväll är det en ny match med nya möjligheter. 
Vi får se om förstakedjan har återhämtat sig, så det blir flera målfarliga kedjor.
Kan bli så att den stora junioren Albin Eriksson får lite istid ikväll, då Matt Anderson fortfarande är skadad. 
Valet av kapten i Pontus Petterströms frånvaro är klockren, då Jonathan Pudas är som klippt och skuren för rollen. 
Jag säger som vanligt gooo Skellefte!
Å förresten! Jimmie Ericsson gjorde ju sin första match för Sk Lejon igår och jag tror att det inbringade mycket pengar till klubben, som lockade storpublik till division 1 matchen. 

#1 - Ulrika Bergkvist

http://www.skellefteaaik.se/artikel/46mwaja2x-5n5bi1/skelleftea-kom-tillbaka-och-vann