Dags för nästa batalj mot Luleå!

Den här gången är det på hemmaplan. 

Jag måste erkänna att att Gustaf Lindwall imponerar mer och mer i mina ögon. 
Det känns på något vis lite säkrare i egen zon, jag kan inte säga att Ortio är sämre men som sagt: det har kännts säkrare med Lindwall i mål.
Jag tror att Luleå som vanligt har många fans på plats, det blir ju ganska naturligt när det är så pass nära mellan städerna. 
Eller nära och nära, det är i alla fall det närmaste laget.
Det känns otroligt spännande, då säkert Luleå vill ha revansch för sina misstag från matchen i Tisdags. 
För det var ju nästan så att dom gav bort 2 av målen. 
Så vitt jag vet så ser Skellefteås lag ut som sist. 
Skellefteå introducerade en ny junior förra matchen Jonathan Berggren och det är roligt att dom yngre förmågorna får chansen att spela i A-laget.
Det kommer att bli en frejdig match och Luleå kommer som sagt med en revanschlusta utan dess like.
Vilket lag är bäst i Norr?
Frågar du mig så är svaret självklart Skellefteå AIK. 
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte!

#1 - Ulrika Bergkvist

Skellefteå AIK gör in riktigt bra match och vinner med 7 - 4. Förstakedjan sätter 6 av målen. Jocke, Oscar och Pär 2 mål var. Det sjunde målet gjorde ingen annan än Jesper Olofsson, det är så kul att han har kommit igång med målproduktionen. Tänk va det gör mycket att hamna i rätt kedja med bra synk! Well done!