Skellefteå AIK möter Frölunda på bortaplan!

Jag hoppas att alla spelarna är taggade direkt från start! 

Dom senaste matcherna har tyvärr inletts med slarv, som resulterat i att Skellefteå legat under efter första perioden. 
Då blir liksom resten av matchen en jakt och det tas en del dåliga beslut.
Jag vet att laget kan slå alla dom andra lagen, men vissa lag känns som dom har ett psykologiskt övertag och då blir matcherna rätt så jobbiga. 
Som sagt så vill jag att alla går in med rätt inställning från första nedsläpp. 
Laget ser ungefär ut som sist, förutom en ny junior som får chansen. 
Nu har dom haft några dagar på sig att fundera vad som inte fungerat dom tidigare matcherna och gör på något annat sätt. 
Hoppas i alla fall på en fartfylld match och många hårda kamper.
I veckan så har både Emil Djuse och Gustav Lindwall förlängt sina kontrakt och det känns bra för framtiden. 
Jag säger som vanligt gooo Skellefte! 🤗 

#1 - Ulrika Bergkvist

Underbart! 3 poäng på bortaplan mot Frölunda. Skellefteå AIK tog tag i matchen från scratch och jag kan väl säga att matchen var jämn men Skellefteå var lite bättre, lite vassare och gick därmed segrande ur matchen. Ortio var suverän i mål.🤗