Då är det dags för Skellefteå AIK - Mora.

Kvällens match spelas i hemmaarena Skelleftekraft arena och Mora kommer på besök. 

Mora ligger i botten på tabellen, men ska absolut inte underskattas. 
Fd Skellefteå spelaren Tomas Skogs kommer inte till spel, då han fick lite skavanker förra matchen. Däremot så kommer antagligen en av Mora nyvärvad back till spel i kvällens match.
Skellefteås lag ser väl ut ungefär som vanligt men jag vet inte vem som står i mål. 
Både Gustav Lindwall och Joni Ortio har varit mycket stabila denna säsongen. 
Dom yngre spelarna tar mer och mer plats i laget och spelar alltid med en ungdomlig entusiasm. 
Se bara på Tim Söderlund, han kämpar till max i varje byte.
Dessutom uttagen till J20 landskampen. 
Nåt som är extra roligt är att damhockeyn tagit plats i Skellefteå. 
Tjejerna har vunnit mot både Luleå och Björklöven och publiken på matcherna blir större och större. 
Men tillbaka till Skellefteå AIK herr!
Laget måste visa vinnarvilja redan från start, då Mora brukar vara starkast i inledningen av matchen.
Jag själv kommer nog tyvärr inte att vara på plats, då min nacke säger till på skarpen, jag har lite svårt att använda mina armar då och att att gå på hockey utan att klappa händerna funkar ju inte.
Lev och må! 🤗 
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte!

#1 - Ulrika Bergkvist

Slutresultat 10 - 4. Tredje kedjan var bäst. Pudas blev matchens lirare.
Försvaret var under all kritik. Jocke Lindström firades för sitt 100 mål i shl. Målen kom av Adam Pettersson, Linus Lindström, Henrik Hetta, Jesper Olofsson, Tim Söderlund och Jocke Lindström. Pudas satte 2 mål.

#2 - Ulrika Bergkvist

Sebastian Ohlsson gjorde 1 mål, Simon Krekula som också satte sitt första shl mål.