Dags för hemmamatch mot Växjö!
Waow! Vilken match Skellefteå AIK gjorde sist. 
Hela laget stog upp för varandra. 
Det känns nästan som om när förstakedjan med Jocke Lindström, Oscar Möller och Pär Lindholm, så räknar resten av laget med att det är dom som ska leverera. 
Men som jag sagt tidigare så finns det ett gäng grabbar i laget som skulle lita mer på sin egen kapacitet. 
Det fick vi nu uppleva!
Ungtupparna kastade sig in i hetluften direkt. 
Laget gick all in direkt och redan i första perioden hade laget en ledning med 4 - 0.
Jesper Olofsson satte två baljor av fyra och hans bror Victor i motståndarlaget också två. 
Men ikväll är det alltså Växjö som kommer på besök. 
Växjös lag är inte lika sårat av att spelare har åkt till OS.
Många tidigare Skellefteå spelare återfinns i Växjö bl.a Andrew Calof som bara har gått från klarhet till klarhet och leder poängligan om jag inte missminner mig. 
Det är lite tråkigt att han inte kunde blomma ut i Skellefteå, men det är roligt att det funkar så bra för honom nu.
Jag hoppas att även denna match ska gå i svart och gult. 🖤💛🖤
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte! 🤗
Ps: 🇸🇪 Sverige bärjade hem första OS guldet i morse, då Charlotte Kalla vann 15 km skiathlon.