Äntligen derby!

Emil Djuse blev hjälten som bröt förlustsviten. 
Han avgjorde återigen i förlängningen mot Färjestad. 

Kapten Ericsson kvitterade med 57 sekunder kvar av ordinarie matchtid. Waow vilken pärs!😅

På Lördag möter Skellefteå AIK laget som ligger närmast och därmed är det dags för derby mot Luleå på hemmaplan. 
Nu när äntligen laget fick extrapoängen med sig sist, borde dom vara hungriga på mera.
Jag antar att alla fans vallfärdar upp till arenan för att stötta vårt lag. 
Jag och min familj kommer att vara på plats. 
Däremot är jag rätt så kass i ryggen nu, så varma kläder och värktabletter är ett måste. 
Ett derby vill man ju inte missa!😉
Luleå har gått som tåget på sistone och lär inte kämpa mindre mot rivalerna Skellefteå AIK. 
Brukar bli mycket känslor och fart i dom här matcherna. 
Det är viktigt att alla våra spelare är beredda på en anstormning. 
Det blir extra viktigt att våra grabbar kommer till skott och har siktet inställt på mål. 

Jag säger som vanligt gooo Skellefte! 🖤💛🖤