En resa som man minns hela livet!
Jag tror att vi får tacka Kevin för att vi verkligen har haft semester och tagit hand om oss själva!

Badat, jättemycket!🤽‍♀️
Tränat, jag: minst 2 pass om dagen. Tord: lite mindre, några pass per vecka. Han spelade lite beachvolleyboll sista dagen och det slutade med en blå stortå.😉
Men allt badande i havet tog på krafterna. 
Kevin: mest med tummarna!😉 + bad. 

Ätit och druckit: massor med olika äggtillrättningar🍳, bacon🥓, pizza🍕. Mexicansk mat, jag älskade deras chili con carne, tortillas🥗🌮 och guacamole. En hel del cerveza🍻 och även en och annan piña colada/Mojito.🍹
En gång i veckan var det coconut fiesta med kongaline, kul inslag men jobbigt. 

Underbara konstnärliga uttryck. 






Promenerat, massor.
Behandlingar: flera, mayamassage, thai massage, fiskar(Tord och Kevin) fransar på Renova spa som ligger på riu Yucatan området, men det avråder jag å det grövsta. Dom sas vara certifierad, men ögonfransarna blev mer som garageportar. Ihopklumpade. Det får jag nu stå ut med tills dom ramlar bort. Jag blev lite rädd att jag skulle bli av med mina original fransar. Jag klagade och hon skulle prata med chefen, men det blev inget av det. Dyra behandlingar har dom också, det går få billigare några hundra meter längre bort. Men duktiga på att massera är dom.
Shopping: Nog kan man fynda, men det är jättemycket souvenirer, kryddor,salsa, silver, bärnsten, tequila och cigarrer
Förvånansvärt många gånger blev vi erbjudna weed och cocain mitt på försäljnings stråken. 
Vi handlade en hängmatta i mayabyn vi var till, desto tätare vävd desto bättre kvalitet!
Djurlivet: Underbart med djungeln så nära inpå. Agutiner överallt, vrålapor, 
Även en hel del skyltar angående detta!☺

Näsbjörnar, leguaner och fåglar i massor. En och annan katt träffade vi också på.
Jag fotade lite i foajén när jag satt och väntade på bussen som skulle skjutsa oss till flyget. 




Flygresan är nog egentligen för lång för både mig och Tord trots premiumclass. Vi kan helt enkelt inte sitta så länge. 
Men det här var nog bästa resan hittills. 
Jag kommer att lägga in lite mer bilder i mitt nästa inlägg, då det var så många vackra omgivningar. 
Carpe diem!🙏