Matchdag Skellefteå AIK - HV71

Japp! Ikväll är det lapp på luckan, då sponsorerna gått in och köpt alla biljetter och delat ut till alla som vill gå dit.

Jag tycker att det är bra när dom gör en sån här raid, så att även dom som i normalfall inte har råd att gå på hockey kan gå. 👍🤗 
Själv är jag tyvärr inte i skick att vara där, så jag hejar allt jag kan hemifrån. 
Jaha! Vad ska man tro om denna matchen då? 🤔
Kedjorna är omgjorda igen, utom första kedjan. Jesper Olofsson som för övrigt har bestämt musiken till uppvärmningen har bytt plats med Adam Pettersson och då får vi se hur det fungerar. 
Jag skulle vilja se lite jävlar anamma i vissa spelare som egentligen är riktigt duktiga spelare, men som tyvärr inte litar på sitt spel. Det fungerar inte att vänta på att "stjärnorna" ska göra sitt. ALLA i laget måste bidra!
Våga tro att man kan bara man vill!
Se bara på en sån som Victor Arvidsson, en liten snabb spelare med bra teknik, som kanske många trodde att han inte skulle klara av att spela i NHL. Men oj vad han visat motsatsen! Den killen hade siktet inställt, och dit har han kommit. 
Det visar ju ganska tydligt att med rätt inställning och kunskap kommer du långt. 
Till kvällens match.
Kommer farten och passningarna sitta där dom ska?
Kommer målen att gå in, istället för massa stolpträffar?
Det känns som om flera av dom tidigare förlusterna kunde lika gärna ha slutat med seger, men puckarna har studsat fel helt enkelt. 
Men ikväll är turen förhoppningsvis på Skellefteå AIKs sida.
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte! 🤗 

#1 - Ulrika Bergkvist

Ikväll kom första hemmasegern 6 - 2. Alla kedjor levererade. Puckarna studsade in på både det ena och andra sättet. Bud Holloway gjorde mål på nick bl.a. Dom nykomponerade kedjorna såg bra ut, Jesper Olofsson tog mer plats i kedjan med Pontus och Hetta. Adam tog fajten framför mål. En som såg mycket bra ut den här matchen var Emil Djuse som kämpade in i kaklet. Den här viljan vill jag se i fortsättningen om än andra perioden hade betydligt mer att önska. Bra jobbat Skellefteå!