Semifinal nummer 5
Solen skiner över Skellefteå idag!🌞
Jag skulle önska att Skellefteå AIK inleder matchen som sist med undantaget att den här gången går puckarna in!👊
Förra matchen var det som sagt Skellefteå som inledde matchen alldeles strålande, men som det brukar vara så var det ändå Djurgården som satte första och andra målet innan Skellefteå kunde vända och kvittera matchen innan slutsignalen. Liksom förra matchen som avgjordes i sudden, så var det en av Skellefteås rutinerade rävar som avgjorde till Skellefteås favör nämligen Pontus Petterström!
Ikväll 19.30 spelas matchen i globen och många Djurgårdare ryms det där. 
Jag hoppas att alla Skellefteå anhängare som befinner sig i Stockholm beger sig till Globen för att stötta vårt lag. 🖤💛🖤
En spelare som verkligen imponerar på mig är Filip Berglund, vilken backklippa han utvecklats till. 
Han gör i stort sett allting rätt, han har farten, skottet och framför allt ögat att alltid se läget och befinna sig på rätt plats. 
Jag antar att Joni Ortio står i kvällens match och han har gjort ett suveränt slutspel. Men jag blev lite besviken på honom sist, för någon filmstjärna blir han inte.
Men Gurra ska absolut inte underskattas för han gjorde det han kunde sist han stog, men då var inte laget riktigt med.
Nu leder Skellefteå semifinalen med 
3 - 1 och behöver vinna en match till för att vara klar för final mot Växjö. 
Djurgården måste å andra sidan vinna dom 3 återstående matcherna för att gå till final. 
Det kommer att vara en jämn match och Djurgården kommer nog att vara ordentligt taggade då dom måste vinna denna match, så pressen är absolut på dom.
Jag läser att dom försöker trycka på att Djuse borde stängas av och att linjedomarna ska öppna ögonen och vara mer uppmärksamma. 
Jag säger som vanligt gooo Skellefte!
🖤💛🖤



#1 - Ulrika Bergkvist

Just nu känns det lite surt. Matchen slutade med vinst för Djurgården och nu står det 3 - 2 i matcher, men ny hemmamatch på Fredag och då jädrar ska vårt Skellefteå AIK känna publikens stöd. Goo Skellefte! 🖤💛🖤