Back to back mot Örebro.
Första matchen inleds på Skelleftekraft arena och som sagt är det Örebro som kommer att vara Skellefteå AIKs motståndare i dagarna två. 
Jocke Lindström är tillbaka efter avstängningen och jag hoppas för allt i världen att han inte gör om nåt så dumdristigt så att det renderar i avstängning igen, han behövs i laget. 
Tim Söderlund är tillbaka efter jvm äventyret som slutade med en hedersam silvermedalj 🥈, men som dom spelade var inte guldet långt borta och så småningom tror jag att grabbarna kan glädjas åt sitt silver, men nog var det många tårar som fälldes efter finalmatchen. Både Tim och Linus från Skellefteå AIK var i allra högsta grad bra på att bidra till att medaljen var bärjad. Tim gjorde Sveriges mål i sista matchen, men vad hjälpte det när Canada hade utvisningarna med sig.
Linus skadade sig tyvärr under jvm och är inte med i Skellefteås laguppställning. 
Matt Anderson är tillbaka i morgondagens match, men vi har fortfarande många spelare på skadelistan. 
En frisk fläkt som kommer att få chansen däremot är född 2000 Jonathan Berggren, som jag hoppas kunna bidra med sin ungdomliga entusiasm. 
Jag kommer att vara på plats och heja allt vad jag kan. 
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte! 👏🤗👍
Ps: Det är svinkallt i Skellefteå just nu, i morse när jag åkte till jobbet var det -21 och jag kan inte påstå att jag gillar det, men vackert är det. 

#1 - Ulrika Bergkvist

Yess! Skellefteå AIK bröt förlusttrenden vinst med 2-0 över Örebro. Adam Pettersson skrev på för 2 nya år och var alldeles lysande den här matchen. Ny match imorgon!