Ikväll kör det igång...... Slutspelet!
Jag vet inte riktigt vad magkänslan säger!
50/50 så jämnt skulle jag vilja påstå att det är mellan Färjestad och Skellefteå AIK. 
Jag hoppas nu av hela mitt hjärta att alla spelare är beredda på hårda matcher, där man inte kan gå in halvhjärtat. 
Jesper Olofsson har varit en avgörande pjäs mot Färjestad, kanske inte så konstigt att det är dit han ryktas nästa säsong. 
Jag tycker att det är trist att inte Skellefteå AIK har lyckats förvalta den talangen som finns i Olofsson. 
Det blir extra jobbigt när man sen ser hur vissa spelare t.ex Calof blommar ut i ett annat lag.
Det måste ju betyda att något inte står rätt till med tränarstaben. 
Jag läste att Skellefteå nu ska utöka med en huvudtränare till nästa säsong och det tror jag verkligen är nödvändigt. 
Gör om gör rätt, så att det går ta vara på talangerna. 
Ryktesvägen har det också framkommit att vissa spelare blivit något av hackkycklingar av en tränare och den tekniken kanske funkar att motivera en del, men långt ifrån alla. 
Olympic line kommer att vara viktiga!
Men nu får en sån som Bud Holloway kliva fram, Tim Söderlund känns också som en sån som alltid kliver in med rätt inställning. 
Jimmie Ericsson framför mål, och nu när vi har en skadad Djuse är det bra med en Fredrik Lindgren med erfarenhet. 
Katic och Kostka ser jag framemot att se i ett slutspel. 
Men nu är det som sagt dags!
Skellefteå AIK - Färjestad och nu är det bara att kämpa till sista blodsdroppen.
Moot guuuldeeet!👏👏👏
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte!
Guldet ska hem, till Västerbotten igen!
🤗🖤💛🖤

#1 - Ulrika Bergkvist

Yess! Skellefteå AIK vann med 3-1 över Färjestad och tar därigenom igen hemmaplans fördelen. Alla till arenan på Onsdag. Målen sattes av Jocke Lindström som också drog på sig matchstraff, man får väl bara hoppas att det räcker med den här matchen. Övriga 2 mål gjorde Oscar Möller och Jesper Olofsson(vem annars).😉

#2 - Ulrika Bergkvist

One down 11 to go!