Hemmamatch mot Djurgården ikväll!
Jag kommer att följa matchen hemifrån, men hoppas att alla som kan och har möjlighet åker upp på arenan och stöttar vårt kära lag. 
Det ser ut som att Jocke Lindström missar även denna match, tråkigt då han verkligen behövs. 
Förlust i Tisdags mot Helsinki i CHL, men Skellefteå AIK var redan klara för åttondelsspel. Lottas på Fredag om jag inte missminner mig. 
Tur att Norén klarade sig efter överfallet av Lessio, för han behövs.
Men lite grann undrar man ju hur Skellefteå spelarna ska lära sig teka? Dom förlorar mycket på att alltid vara den som måste vinna tillbaka pucken. 
Vad görs åt passningsspelet?
Det har ju ändå gått en tid nu sen säsongsstart och fortfarande är passningsspelet det som ofta förstör. För mycket bakåtpassningar, laget måste sträva efter att komma snabbt in i anfallszonen. 
Bättre skymning framför målvakten (gäller inte Jimmie Ericsson dock).
Glädjande att Juhamatti Aaltonen fick sätta en puck i Tisdags. 
Det har varit alltför ineffektivt spel av våra s.k. stjärnor. 
Bud, Olimb o.s.v. men kvällens match kan väl få vara deras match då. Hoppas att jag har rätt. 
Det kommer också att vara en live aktion på arenan, där man vinner en av Oscar Möllers tröjor och en special designad klubba.
Pengarna går oavkortat till cancerfonden! Bra initiativ tycker jag! 🖤💛🖤💜
Djurgården har gått som tåget och är en motståndare som brukar vara riktigt jobbig. 
Jag hoppas att allt ska klaffa och att Skellefteå AIK tar hem en 3 poängare igen. 😉
Jag säger som vanligt gooo Skellefte!👊