Dubbelderby mot Luleå!

Derbyt inleds med en bortamatch ikväll och hemma på Torsdag.

Det kommer att bli tufft, hårt och mycket känslor! 
Jag önskar att båda klackarna kan älska och stötta sitt eget lag, jag ger inte mycket för det här med att hata motståndarna. Alla är vi ju intresserade av samma sport och jag tycker att det är löjligt att det ska bli bråk fansen emellan.  
Jag är fortfarande irriterad att inte Rahimi blev utvisad efter dom fula grejorna han gjorde. Nu har han ju blivit straffad i efterhand, men vad har Skellefteå AIK för nytta av det?
Han skadade både Tim Söderlund och Oscar Möller som ändå verkar komma till spel ikväll. 
Man kan ju tycka att när en spelare som Rahimi får straffet i efterhand, så skulle han vara avstängd följande matcher mot just det laget, i det här fallet Skellefteå. 
Han är ett svin att ha som motståndare, men som det blir nu är han avstängd mot våra motståndare och det vinner inte Skellefteå nåt på.
Jag hoppas att alla är taggade för derby och att spelet funkar på ett bra sätt. 
Att fler tar sitt ansvar både bakåt och framåt. 
Att alla kedjor producerar!
Så jag säger som vanligt gooo Skellefte!
🤗🖤💛🖤

#1 - Ulrika Bergkvist

Rond 1 vanns av Skellefteå AIK med 3 mål över Luleås 1. Adam Pettersson satte 1an efter en bjudning av Olausson. Pudas 2an och Hetta la in pucken i tomt mål efter att även den gången fått den av Luleåspelare. Nu väntar en ny match på Torsdag, men den här gången på hemmaplan.