Två bortamatcher väntar! Jag hoppas dom ger mycket pengar till barncancerfonden!

Skellefteå AIK inleder bortaturnén med att möta Linköping. 

Matt Anderson är fortfarande skadad, men kapten Petterström är tillbaka som 13 forward. Då åker C från Pudas tröja. 
Pudas är annars en kille som alltid tar en ledande roll i laget så väl på planen som i omklädningsrummet. 
Laget ser riktigt bra ut och vi har två mycket bra målvakter, kan inte bli mycket bättre. 
Nu har dom fått några dagar på sig att träna på sånt som inte fungerat, så nu räknar vi med mycket energi och många mål.
I veckan damp en tråkig nyhet ner.
Vår förra kapten Erik Forsells 9åriga dotter har cancer och Erik tar en paus från hockeyn. 
Med all rätt! Det är klart att familjen alltid är viktigast!
Många av Skellefteå AIKs fans ställer upp för Erik och hans familj nu.
Flera insamlingar på gång för att stötta familjen och en stor del av insamlingen går till barncancerfonden! 💕
Forskningen behöver mycket pengar till att försöka hitta bra botemedel mot den förrädiska sjukdomen.
Jag förlorade min storebror i leukemi för många år sedan. Så givetvis har även jag bidragit.
Det gör lite extra ont i hjärtat när det drabbar barn och jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra för henne.
All styrka och kraft till dom som går igenom detta!
North power har skänker 2000 kr för varje mål Skellefteå AIK gör under bortaturnén, så nu håller vi tummarna på att det blir många. 
På Lördag möter dom Rögle och i tidigare matcher har det blivit många mål, så vi får hoppas att det fortsätter så. 
Tänk på att behandla varandra med respekt och kärlek, för man vet aldrig vad som väntar! 💞🤗