Ibland hamnar man i svackan!
Just nu har jag ingen rolig period. 
Väderomslag ger massor med smärta och värk. 

Man får kämpa för att klara av vardagen så som att jobba dom 10 timmar i veckan som jag jobbar. 
Det hugger i ländryggen så det går inte att luta sig framåt. 
För att torka bord eller tömma diskmaskinen får jag stå på knä. 
Det är svårt att gå p.g.a nervsmärtor, så det går inte fort. 
Jag tillbringar långa stunder på dagarna liggandes på värmedyna. 
På min kropp funkar värme bäst. 
Den här sommaren som var kunde inte ha varit bättre för en sån som mig.
Det är nu konstaterat att sprutorna på anestesimottagningen inte hjälper längre, så nu måste ortopeden kopplas in igen.
Men allt tar sån tid. 
Jag vill ju så gärna klara av att arbeta mina 25%, men när jag hamnar i dom här svackorna är det inte lätt. 
Men även dom här tyngre perioderna blir lättare. 
Ibland tänker jag att det skulle bli enklare om man bodde där det alltid är varmt, men en läkare sa att då kan kroppen vänja sig vid det och vilja ha kyla istället. 
Så man får försöka stå ut under den kallare årstiden och ha ordentligt med kläder på sig. 
För nog är vintern vacker då den visar sig från sin bästa sida. 
Sol och gnistrande iskristaller!
Jag tänker i alla fall tillbringa dagen på värmedyna och lyssna på ljudbok eller se någon bra film. 
Carpe diem!🙏