Viktigt att ha en positiv inställning!
Jag har många gånger blivit tillfrågad om hur jag kan vara positiv trots mina problem.

Som jag har läst någonstans att man kan varje dag välja att vara glad hela dagen utan anledning, eller att oroa sig för ett och annat och då väljer jag att ha varit glad. Inställningen är jätteviktigt!

Jag vet en gång då jag skulle flyga ner till Stockholm och helt plötsligt började jag tänka på allt hemskt som kan hända och fy vilken avskyvärd flygtur det blev. 
Efter den gången bestämde jag mig för att när dåliga tankar kommer in i mitt huvud så ska jag tänka på allt bra som kan hända istället och det funkar verkligen. 

Som t.ex om jag vaknar med jobbiga smärtor på morgonen, så väljer jag att den dagen göra så mycket som jag kan för att underlätta, ta ett varmt bad och lyssna på ljudbok eller att gå en lugn promenad i skogen och njuta av allt naturen har att erbjuda eller helt enkelt bara vara.
Jag har också hittat ett annat lugn i kroppen sen jag börjat ha min stund varje dag av mindfulness och avslappning.  

Som jag sagt tidigare så ser jag fram emot en bra och varm sommar för då fungerar min kropp så mycket bättre. 
Givetvis så har jag riktigt dåliga perioden men jag upplever att dom perioderna blir kortare med positiva tankar. 
Jag längtar till att kunna vara i trädgården och påta på. 
Djuren och naturen är fantastiska hjälpmedel för en trasig själ att helas. 

Det ser ut att bli några regniga och gråkalla dagar framöver så då kommer jag nog mest att hålla mig inomhus. 
Saker som måste göras får helt enkelt ta mycket längre tid.
Igår fick jag besked om att jag kommer att få påbörja fasettleds behandling och förhoppningsvis händer det före sommaren är här, annars så blir det först till hösten. 
Men bollen är satt i rullning. 

Idag väljer jag att mysa med djuren och titta på serier. 
Carpe diem!🙏