Stora problem med allergi!

Jag brukar nästan varje vår få problem med allergi. Möglet som kommer fram när snön tinar bort är ett stort problem. Men till en början så rinner det mest bara ur nästan och ögonen. Jag känner mig sjuk och hängig.

Förra våren fick jag såna problem med andningen och det verkar som att denna vår blir likadan. För att vara utomhus måste jag helst ha munskydd. Jag tar allergitabletter, Seretidepulver och nässpray varje morgon och kväll, men det hjälpte inte så värst mycket. När jag varit utomhus är det som om halsen torkar ut och jag blir jättehes. När jag håller mig inomhus så retar det bara lite i halsen. Går jag ut och går, så hostar och harklar jag mig hela tiden. 
Är det någon med liknande problem som har nåt bra tips hur man ska kunna vara utomhus med denna allergin?
Jag läste om naturmedlet i länken som kanske är värt att prova.
Jag bara älskar att vara utomhus när solen skiner och värmen gör att hela naturen vaknar!