Ikväll möter Skellefteå AIK - Växjö

Spännande värre!

Det känns som om Växjö som blir en riktigt värdemätare om var vårt Skellefteå AIK står.
Ikväll hoppas jag på att alla som kan och har möjlighet åker upp på arenan och stöttar vårt kära lag.
Vi  (publiken) är ju en extra krydda på matcherna. 
Oscar Möller, Pär Lindholm och Joakim Lindström är en riktig farlig förstakedja. 
Andrakedjan med Jesper Olofsson, Matt Anderson och kvällen till ära är allas vår Bud Holloway tillbaka. 
Jädrar i min låda vilket mål Jeppe gjorde förra matchen mot Rögle, hoppas att målen börjar trilla in för Jeppe den här säsongen. Kapaciteten finns där och nu har han ju fått mer erfarenhet och träning, då han är inne på andra säsongen nu.
Det är många av våra bästa spelare som behövt längre tid på sig att komma in och växa i utvecklingen. 
Backen Kostka är också tillgänglig denna match och det känns tryggt. 
En back som jag gillar är Katic som växer för varje match som går. 
Ikväll är det full fokus som gäller.
Fyra av Växjös spelare är ju fd Skellefteå AIK spelare. Martin Lundberg trodde man ju givetvis skulle komma tillbaka till Skellefteå AIK, men valde Växjö istället. I övrigt är det Andrew Calof som jag tror kan få en behövlig nystart där och Arvid Lundberg (som jag tycker skulle behövas i Skellefteå nu och sist men inte minst Janne Pesonen som dom flesta hockeyintresserade vet vad han går för. Men nog känns det lite konstigt att ha dom i motståndarlaget. 
Som vanligt vill jag att farten, passningarna klaffar, skotten hittar rätt och det blir många mål från Skellefteås sida. 
Jag säger som vanligt gooo Skellefte! 🤗

#1 - Ulrika Bergkvist

Tyvärr förlust ikväll! Slutresultat 0 SKELLEFTEÅ AIK 1 VÄXJÖ.