Frölunda står för motståndet idag!
Äntligen fick Juhamatti Aaltonen sätta sin första puck i mål i shl. 
Som vi har väntat, som han har våndats. 
Så här glad såg han ut efter att äntligen fått det förlösande målet. 

Tyvärr blev matchen mot Mora ytterligare en förlust, trots att Skellefteå AIK satte första målet. 
Idag är det som sagt Frölunda som kommer och hälsar på i Skellefteå kraft arena.
Som vanligt är det viktigt att vara på tårna redan från start. 
För inga matcher är enkla. 
I skrivande stund ligger jag på ett hotell någonstans i Sverige och har just sett juniorkronornas möte mot Slovakien. 
Sverige 🇸🇪 drog vinstlotten 5 - 2, trots att Sveriges Svenningson bjöd på ett självmål. Jättejobbigt! Men Sverige bjuder på ett frejdigt spel och kämpaglöd. 
Jag skulle önska att den entusiasmen fanns hos Skellefteå AIK med. Alltid försöka vinna tillbaka puck, vara jobbig och ha en sprudlande energi. 
Jag kommer inte att kunna se matchen, men Skellefteå AIK finns alltid i mitt hjärta! 🖤💛🖤👊
Jag säger som vanligt gooo Skellefte!