Efter 1 vecka i Playa del Carmen, Mexico.
Det är alldeles, alldeles underbart här. 
All personal på hotellet är suveräna, men många kan bara prata spanska och fördelen med det är att man fått utöka sitt ordförråd med mer än cerveza, hola, Buenos dias,tardes och notches. 
Jag fascineras fortfarande av allt djurliv så nära inpå.
Den här vrålapan är ofta för sig själv och resten av flocken på ett annat ställe på hotellområdet. 

Jag kan berätta att det kom in en lösspringande hund på hotellområdet och jäklar anamma vilket liv det blev på alla apor och dom små ekorr/marsvinen (agutin)sprang för livet.
Hunden blev till slut infångad och förhoppningsvis återlämnad till sin ägare.
Idag Söndag kom en lite sen födelsedags hälsning från familjen hemma i Skellefteå. 
En otroligt vacker blombukett som nu står och är vacker på vårt rum. 
Anette har fått kämpa för att dom skulle leverera, och hon lyckades till slut och som man säger, bättre sent än aldrig. 
Det finns många fina hotell här runtomkring, jag gillar statyerna utanför några av dom.
Tjuren utanför vårt hotell och hästen utanför ett annat, 

Men riu hotell är båda. 
Vädergudarna har varit med oss nästan hela tiden, men någon skur har det kommit och då med besked. 
Givetvis är fiskarna testade av Tord och Kevin, jag fixar det inte då jag är alldeles för kittlig. 
Men två gånger har jag fått behandling a la maya.
En massage för både kropp och själ. 🙏👍
Apropå mayafolket, så hade hotellartisterna ett uppträdande om just mayafolket. 
Givetvis var vattenguden Chaak en av huvudrollerna. 
Jag fotade lite under showen, som var rätt så livad vill jag lova!
Jag försöker delta i minst 2 aktiviteter varje dag.
Yoga/stretching på morgonen och lite senare på dagen vattengympa.
Det händer att jag är med på Zumbapasset på eftermiddagen också, men det beror på hur min kropp känns. Värmen gör ju ofta susen med min rygg. Första dagarna hade jag problem med ryggen, men efter min behandling har det kännts ganska bra.
Vi äter och dricker gott, badar mycket, det gör vi alla t.o.m. Tord. 
Det är skönare i havet, så det är mest på stranden vi tillbringar vår tid.
Såklart möts vi av gulliga handuksdjur på sängen. 
Nu njuter vi vidare!
Muy bien!
De nada!